piątek, 26 lutego 2016

Dyktando w ruchu

Uczenie się zasad ortografii nie musi być nudne. Przekonaliśmy się o tym na dzisiejszych zajęciach. Po raz pierwszy w naszej klasie wykorzystana została metoda "Dyktanda w ruchu", która sprzyja uczeniu się i zapamiętywaniu wyrazów z trudnością ortograficzną oraz zasad interpunkcji.
Ćwiczenie rozpoczęliśmy od podzielenia się na drużyny oraz ustalenia zasad współpracy. Kolejnym zadaniem było odnalezienie przypisanego grupie tekstu, który ukryłam poza salą lekcyjną. Po jego odnalezieniu dzieci musiały zapamiętać jak największą liczbę wyrazów, z uwzględnieniem ich pisowni oraz znaków interpunkcyjnych, po czym przekazać zapamiętaną treść "pisarzowi".Czynności musiały być powtórzone do momentu przepisania całości tekstu.
Po zakończeniu ćwiczenia uczniowie musieli sprawdzić zgodność zapisanego tekstu z oryginałem.
Dzieciom bardzo spodobała się nowa forma pisania dyktanda, dlatego też wspólnie podjęliśmy decyzję o powtarzaniu "Dyktanda w ruchu" co tydzień.